fredag 1 september 2006

Lättnadens suck

Mamma, mamma, jag är så trött. Jag fick som jag ville. Men nu är jag så trött.

Fast det gör inte så mycket. Jag har ju fyra lediga dagar framför mig. Nu kan jag ju vila...

...och genast som jag har tänkt det, kommer förkylningen tillbaka. - Jaha. Så bra. Så du har tid med mig nu, säger den. Men det har jag ju inte. - Jag vill vara ledig. Jag vill ha roligt. Leka! Skapa!

Jag virar en yllehalsduk kring halsen och en yllepläd kring kroppen och medicinerar med allt som jag har. Säger en besvärjelse också: Jag lovar att jag inte skall stressa. Jag tar visserligen Coldrex nu, men jag lovar att ta det lugnt. Så skona mig. Inte mera förkylning. Låt mig få må bra...

Känns det igen? Man tänker att nu kan jag slappna av - och så blir man sjuk...!

Men kanske ändå inte. Inte denhär gången. Känner jag mig inte redan lite bättre...?



Följande inlägg hör ihop: 1) D-vitaminstinn...! 2) Porslinsvas med krut 3) Lättnadens suck 4) Inget att gnälla för 5) Ingen bra konstellation 6) Psykos på egenhand 7) Den gudomliga sjukan 8) Svagheten dikterar 9) Sköt om mig

Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

  1. Jag vet hur dom är förkylningarna, men det bästa är att förekomma dem. Att slappa, vila och ladda om så mycket att de aldrig behövs. Det tror jag på.

    SvaraRadera
  2. Jag också, i teorin. Men jag min lust att vara verksam, är lite otyglad...

    Kommer igen att tänka på dedär rökpauserna. Kommer du ihåg att vi skojade om dem? Jag kan berätta att jag faktiskt köpte ett litet paket. Det var kanske fyra månader sedan och ungefär så många cigarretter har jag rökt också...

    SvaraRadera
  3. Nu testar jag om det fungerar....

    SvaraRadera
  4. Oj vad jag har teatat att komma in här -ända sedan i går!
    Nu lyckas det troligen,...tester gick ju bra

    Skulle säga att du borde äta vitlök! Mycket! Jag äter 1-2 klyftor var dag i mat, sallader, smörgås etc sedan början av 1990-talet! När man åter var dag händer något med kroppen och man luktar inte ens vitlök längre - som de som då och då äter vitlök -och sedan stinker...
    Jag blir inte sjuk numera - inte ens influensan hoppar på mig.
    Myggen sticker inte mig, fästingarna bryr sig inte.
    och som sagt man får ett skydd mor det mesta verkar det som.

    Och jag har en vitlöksodling ute på Kolskär... men den kommer jag att mista till våren när min syster säljer huset och all mark. Hon har köpt hus nere i Spanien och planerar att bo där vintertid så småningom.

    Skön helg!

    SvaraRadera
  5. Rökpauser och vila från Bless, vitlök från Inkan. Jag tackar så mycket!:)

    I nästa inlägg skall jag försöka berätta lite om vad jag själv har haft för mig...

    Inkan: Jag har också haft lite svårt att komma in på din sida, just pga dethär bytet till beta-Blogger.

    Annars kan jag nog rekommendera den nya versionen. Den är snabbare, lättare att använda, mera flexibel - och nu kan man komma åt koden också...!

    Fast jag tror att jag skall ta det lugnt på den punkten. Skriva istället för att leka med koderna...

    SvaraRadera