söndag 3 september 2006

Målar dig

Åh, min älskare, det tror jag säkert. Du kommer att njuta, precis som jag njuter...

Blunda nu och känn, när jag målar dig en mandala. En röd blomma från naveln och ner mot könet...


Med torr pensel drar jag upp mitt motiv. Jag tror säkert du kommer att tappa andan...

Sedan doppar jag penseln. Den blir våt och lite kall - och plopp! nu spillde jag en droppe, kanske inte helt i misstag...

Nej, nej, stig inte upp! Färgen rinner ju ännu. Vänta och känn hur den stelnar, hur det drar i huden...

Åh, min älskare, blunda och känn. Njut som jag njuter...

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Det var vackert skrivet. Beskrivet.
    Känsligt och ömsint.

    Och vilken fantastisk mandela du illustrerar med.
    VACKERT!

    SvaraRadera
  2. Tack! :)

    Mandalan tror jag jag hittade här, men jag är inte riktigt säker, kunde inte hitta den igen.

    Men jag sätter hit länken ändå, här finns så mycket intressant om asiatisk konst och kultur!

    SvaraRadera