söndag 10 september 2006

Inledningar

Nu skall jag försöka fortsätta. Jag har berättat om min blåsvädersdröm och också lagt fram en slags dikt, kallad Speglar. Båda inläggen är ett slags inledningar, men jag kan förstå om det inte märks. Jag är inte säker själv heller på hur allt hör ihop.

Kort om dikten. Den är ett försök att säga att inget är sant som jag upplever. Vad jag lägger märke till om en annan person är inte vad den personen själv upplever. Vad jag ser beror på mig själv, på mina val och tolkningar...

Kort om drömmar. Jag tror ju inte på sanndrömmar, inte för min egen räkning i alla fall. Mina drömmar verkar bara berätta om hur jag ser på livet just nu. Ofta kan de ta fram något som jag bara har nuddat vid i vaket tillstånd, men andra gånger kan jag inte se att de gör någon som helst nytta. De upprepar bara det som jag redan vet och inte kan göra något åt. Lämna mig ifred, vill jag säga då.

Följande inlägg hör ihop: 1) Mera blåsväder 2) Speglar 3) Inledningar 4) Mera om blåsvädersdrömmen 5) Jag kan, jag vill 6) Mitt liv...? 7) Sockerskålen 8) Ta plats 9) Turn, turn, turn

Andra bloggar om:

1 kommentar:

  1. Visst är det mycket förändringar och visst försöker jag ta det försiktigt... Det tror jag att man behöver... Men det blir långt dethär, Inkan! Häng med, om du orkar! :)

    SvaraRadera