fredag 24 februari 2006

Ett med min kropp

En stor och en liten erotik. En slags erotik när man känner sig stor och en annan när man känner sig liten (Se Glädjesmittan). Man föds och man dör. Tar kontrollen och ger upp den. Det låter ju ganska bra, tycker jag. Som ordning och reda. Det är bara det att jag kom på ett tredje slags erotik också. Just när jag hade blivit färdig med detdär stycket. Retfullt...!

Denhär tredje erotiken. Den verkar inte ha något med att liv och död att göra. Kanske skulle den kunna platsa mittemellan, för jag tycker att den handlar om att vara. Att bara vara utan att veta om det. Utan medvetande. Som ett djur.

Ändå skulle jag tro att också denhär erotiken föds i hjärnan på mig. Jag brukar ju tänka att jag är ett djur. Att jag är ett med min kropp och inte har några tankar alls. Jag är ett med blodet som flyter i mina ådror och med musklerna som arbetar. Jag är spänstig och stark och vet vad jag vill.

Vad jag vill...? Kanske para mig, men det är inte vad jag tänker. Det kan jag kanske tänka senare, när jag redan är upphetsad. Men inte ännu. Inte medan jag så att säga förför mig själv. Jag måste nog lura mig själv först. Det får inte bli för tydligt vad jag håller på med. I dethär skedet tänker jag bara på hur bra jag mår. Hur jag trivs i min kropp. Hur bra den fungerar.


Tycker ni att det låter... djuriskt? Kanske det. Men jag tycker om dehär tankarna. Känner ett slags vördnad för (som jag tror) djurens sätt att vara. Deras förmåga att leva utan att tänka. Att bara veta vad de skall göra. Ibland vill jag också vara på det sättet. Det skulle vara så skönt. En sådan vila.

Men är det inte det som händer, när vi har sex? Att vi får denhär vilan. Tankepausen. Först tänker jag att jag är ett djur och sedan blir jag det också. Lusten tar över. Jag går upp i det som händer i kroppen och slutar nästan upp att tänka.

Det tycker jag är något av det bästa med sex. Denhär vilan.



Följande inlägg hör ihop: 1) Tankar om sex 2) Mars och Venus och Jesusbarnet 3) Erotik = Spänning 4) Göra eller inte göra? 5) Stor och liten 6) En pricks problem 7) Som fisken i vattnet 8) Sitta i famnen 9) Röd upp till öronen 10) Förlora kontrollen 11) En mjuk frukt med en hård kärna 12) Lyssna till sin ton 13) Aftonbön 14) Glädjesmittan 15) Som när hanhundar pissar 16) Ett med min kropp 17) Vildheten 18) God fucker...!

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

1 kommentar:

  1. En fin hare du hittat. Jag har fött upp en från liten. Han bodde med mig på Lärkan. Hette Chappe. Släpptes fri på våren. Fick ett långt liv. Jägarna sparade honom eftersom han var så stor och kanske för att han var min. Byn var ju liten. Rejpelt. Det är många år sedan nu...

    SvaraRadera