torsdag 26 januari 2006

Göra eller inte göra?

Jaha. Kanske skulle jag fortsätta en bit. Vad kom jag fram till förra gången? Att erotik har med spänning att göra. Att det är något pavlovskt över det också. Att vi har våra signaler för att bli upphetsade. Bilder. Ord. Beröring nämde jag inte. Men förstås. Det är säkert mycket personligt dethär. Vilka signaler som är viktigast. Det är väl det jag menar, när jag säger att erotiken kan berätta något om oss. Vilka slags mänskor som vi är.

Jag vill inte vara så exakt. Inte så analytisk. Men jag tycker inte om att för mycket tas för givet heller. Att ingen bryr sig om att fråga varför. En gång läste jag ganska länge om sadomasochism på nätet. Jag sökte och sökte i texterna, men ingen frågade varför. Alla verkade ta det som självklart det de gjorde. Man skall göra det man blir kåt av, skulle regeln kunna formuleras. Det är nästan som en medborgerlig rättighet. Alla har rätt att bli kåta och få utlösning. Det borde kanske skrivas in i grundlagen...?

Nu låter jag väl konservativ. Men det tror jag inte att jag är. Jag vill i alla fall inte förbjuda något. Varsågod och gör som ni vill. Det gör jag också. Men jag har dethär behovet av att känna mig hel - och jag undrar om inte ni har det också. Det verkar vara viktigt att kunna tycka om hela sitt jag. Inte bara den påklädda personen utan den nakna också. Men de flesta som håller på med piskor och sånt verkar skilja på sina olika jag. Lämnar sina roller, när sexmötet är över.

Nej, vad menar jag egentligen...? Jag tycker ju också att min sexuella varelse är annorlunda. När jag blir kåt, slutar jag fungera på mitt vanliga sätt. Jag börjar sätta lusten först. Alla andra tankar blir mindre betydande. Så är det för alla, skulle jag tro. På det sättet finns det ingen normalsex.

Så vad menar jag då med att känna mig hel? Jag vet inte riktigt. Kanske att jag godtar den sexuella varelsen. Samtidigt låter jag den inte alltid bestämma. Jag väljer. Det som hetsar upp mig är inte nödvändigtvis vad jag gör. Dethär är ett personligt beslut. Vad man är villig att göra och vad man inte kan tänka sig. Men jag tror att det är det som retar mig. Att det liksom finns en anda av att man måste. Märker du att något gör dig kåt, så bums iväg och gör det. Tillfredsställ dig själv. Du måste ha sex. Sex är din rättighet. Sex är livsviktigt.

Sex är inte livsviktigt. Sex är liv. Sex är flödet inom mig. Sex är orden som jag talar. Kärleken som jag känner. Blodet som pulserar. Sex är inte något skilt från mig själv.



Följande inlägg hör ihop: 1) Tankar om sex 2) Mars och Venus och Jesusbarnet 3) Erotik = Spänning 4) Göra eller inte göra? 5) Stor och liten 6) En pricks problem 7) Som fisken i vattnet 8) Sitta i famnen 9) Röd upp till öronen 10) Förlora kontrollen 11) En mjuk frukt med en hård kärna 12) Lyssna till sin ton 13) Aftonbön 14) Glädjesmittan 15) Som när hanhundar pissar 16) Ett med min kropp 17) Vildheten 18) God fucker...!

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Sex är bra och okey på olika sätt, så länge den inte skadar andra! Det är ett "hett" ämne som berör andra helt klart.

    SvaraRadera
  2. Känner du dig aldrig främmande inför dig själv som sexuell varelse...? Undrar varför du tycker om det, men inte det...?

    SvaraRadera