lördag 28 januari 2006

Stor och liten

Stor och liten. Det skall jag försöka skriva om nu. Det är nästa drag i mina fantasier. Jag har märkt att det är ett viktigt drag för mig. Det skall vara på det sättet. Så är det i den historia som ni har läst också. Berthold är stor. Hariberth är liten.

Den som är stor har makt. Han kan tvinga igenom sin vilja. Berthold gör det med Hariberth, eller hur? Han ger honom stryk, befaller honom att gå till sitt rum, har honom att äta - och Hariberth gör som han säger. Det är inte lönt att kämpa emot. Övermakten är för stor. Men ibland gör han det i alla fall. När något är riktigt viktigt för honom. Då är han så envis att Berthold nästan börjar gråta... Dethär är också viktigt för mig. Det handlar inte om vem som vinner, skulle jag tro. Det är mera fråga om en samgång. En sammansmältning. Men jag skall skriva mera om det sedan. När jag förhoppningsvis har kommit fram till vissa andra slutsatser. Just nu är det mesta bara en röra.

Men så mycket vet jag. Den som har makten får inte vara kärlekslös. Det är ett absolut krav. Inget våld utan kärlek. För att ni skall förstå vad jag menar skall jag berätta något... om hur jag hittade mina böcker i tolvårsåldern.

Jag hade just börjat låna på vuxenavdelningen på biblioteket. Där var långa rader med böcker, men jag visste hur jag skulle göra. Jag ställde mig vid A och så började jag dra ut dem. Den ena efter den andra. Jag läste på baksidan och bläddrade lite. Försökte se om den skulle tilltala mig. Ofta sökte jag just efter sådana här... stor och liten-böcker. Efter en erotisk läsupplevelse. Jag trodde jag visste hur jag skulle finna dem också. Jag ögnade igenom sidorna efter vissa ord. Gosse. Pojke. Grabben. Om det fanns en som var liten, borde det ju finnas en stor också. Men när jag läste böckerna, blev jag nästan jämt besviken. Den stora var för det mesta ganska elak. Han var bossen, som det heter i dataspelsjargong. Hans roll var bara att bli besegrad.

Men detdär tyckte jag inte om. I mina historier skulle bossen inte bli nedkämpad. Han fick inte vara elak heller. I böckerna från biblioteket kunde bossen låtsas att han var snäll. Kunde säga att han tänkte på huvudpersonens bästa, medan han hela tiden bara tänkte på sig själv. Så var det inte med min boss. Han var verkligen snäll. Osjälvisk. Han kunde tvinga igenom sin vilja, men han hade goda avsikter. Ja, han var vis också. Trodde inte bara att han menade väl utan visste precis vad han gjorde. Visste hur han skulle göra för att min huvudperson skulle bli lyckligare...

Redan som barn märkte jag det. Denhär bossen, som jag fantiserade om. Han fanns ju inte. Ingen mänska är på det sättet. Mänskor som försöker tvinga andra är i bästa fall omogna. De har ännu inte lärt sig att det inte lönar sig att tvinga folk. Märker inte att det får dem att fastna ännu mera i sina beteenden. Får dem att göra motstånd istället för att tänka över sina liv... Jag kände motvilja också. Det blev äckligt, när jag försökte tänka att det skulle hända på riktigt. Om någon skulle försöka tvinga mig, säga att det är för mitt eget bästa, skulle jag inte tro honom. Jag skulle genast fråga mig vad han har för baktankar. Nej, jag tyckte inte om mina historier. De andra var bättre. De som jag hade lånat från biblioteket. Där gav huvudpersonen inte med sig. Han besegrade bossen.

So. There was a slight problem. Jag avskydde mina fantasier och tyckte om dem också. På samma gång. Om jag hade kunnat, skulle jag säkert ha slutat att tänka ut dem. Men det gick ju inte. Jag behövde dem så mycket.

Sammanfattning: En stor och en liten. Den stora tvingar den lilla, men med kärlek. Han är vis. Vet vad han behöver, bättre än han själv. Vill göra honom lycklig...

Vet ni vem jag kommer att tänka på? Jo, Gud. Nästa inlägg kommer kanske att handla om den bossen. Ja, jag har försökt att besegra honom...



Följande inlägg hör ihop: 1) Tankar om sex 2) Mars och Venus och Jesusbarnet 3) Erotik = Spänning 4) Göra eller inte göra? 5) Stor och liten 6) En pricks problem 7) Som fisken i vattnet 8) Sitta i famnen 9) Röd upp till öronen 10) Förlora kontrollen 11) En mjuk frukt med en hård kärna 12) Lyssna till sin ton 13) Aftonbön 14) Glädjesmittan 15) Som när hanhundar pissar 16) Ett med min kropp 17) Vildheten 18) God fucker...!

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. hugs from Italy

    SvaraRadera
  2. Many hugs to Italy, home of Michelangelo - and to Yadoge...!

    SvaraRadera