torsdag 19 januari 2006

Mars och Venus och Jesusbarnet

Se på denhär bilden! Den är nog en av de mest erotiska i konsthistorien. Tycker jag i alla fall. Han döljer sig med ett löv, men det ändrar inte på så mycket. Jag blir nästan lyrisk, när jag ser på honom. Gammaltestamentligt lyrisk. Kraften i mina länder, står det visst någonstans. Jag vet inte om konstnären har gjort musklerna rätt, men det gör inte heller någon större skillnad. De brinner i dehär länderna och låren. Det finns eld och kraft...

Följande inlägg hör ihop: 1) Tankar om sex 2) Mars och Venus och Jesusbarnet 3) Erotik = Spänning 4) Göra eller inte göra? 5) Stor och liten 6) En pricks problem 7) Som fisken i vattnet 8) Sitta i famnen 9) Röd upp till öronen 10) Förlora kontrollen 11) En mjuk frukt med en hård kärna 12) Lyssna till sin ton 13) Aftonbön 14) Glädjesmittan 15) Som när hanhundar pissar 16) Ett med min kropp 17) Vildheten 18) God fucker...!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar