tisdag 17 oktober 2006

Skapelsen


Andra bloggar om: , , , , (Gudslängtan 1/5)

5 kommentarer:

  1. Jep längtan är guds energi innom oss människor då vi längtar efter varandra..
    fasten med så olika behov som driver oss sakta närmare varandra,
    ijän o ijän.
    Mvh Si

    SvaraRadera
  2. Ja, det är väl så. Av och i längtan. Är det därför det liksom hela tiden drar i mig? För att det är svårt att vila i längtan när man har dåligt tålamod och vill vara i.

    SvaraRadera
  3. "och vill varai" den högsta känslan.

    Längtan är kanske Själens ständiga strävan eller Guds lockrop för den högsta känslan.

    Den högsta känslan som kanske likt längtan är allestedes närvarande,

    nåbar av medvätandet under vissa omständigheter.
    Mvh Si

    SvaraRadera
  4. Detdär som hela tiden drar i mig... Det var vad jag tänkte, innan jag skrev dehär raderna (ja, det är ju bara de två sista som är mina, förstås)... Ja och på längtan som ett slags nav, kring vilket hela mitt liv vrider sig... Längtan som världens nav...

    SvaraRadera
  5. Utan längtan vore livet tomt....det som drar i mig kanske är meningen...men otåligheten då?

    SvaraRadera