onsdag 4 oktober 2006

From The Bitch

En sådan dag. En sådan kväll. Fullständigt slut. Uppåner. Osäker. Kanske rentav rädd.

Fast inte längre utsvulten. Jag har ätit en smörgås. Äntligen tid med det.

Tänk om jag skulle kunna släcka ljuset och bara vara borta ett tag...?

Undrar om de förlåter mig, om jag köper färskt kaffebröd och ett kort med texten 'From The Bitch'...?

Fast jag vet inte om jag orkar. Bryr jag mig verkligen...? Borde jag bry mig...?

Jag vet inte vad jag tycker om mig själv just nu.

Det är krig inom mig.

2 kommentarer:

  1. Åh, släcka ljuset och vara borta ett tag - så skönt det vore emellanåt!

    SvaraRadera
  2. Javisst, Amber. Tänk en så bekväm lösning det skulle vara. Det är så mycket här i livet som inte finns, som borde finnas. Sedan skulle det bara vara att peta på strömbrytaren igen - och vips är man tillbaka! Fast jag undrar med vilken hand... :)

    SvaraRadera