söndag 1 oktober 2006

Pigg igen

Det är så konstigt. Det var så länge sedan jag hade vanliga förkylningar. Med halsont och snuva och hosta. Ja, och feber. Det har jag verkligen inte haft många gånger i livet. Jag minns en gång när sonen var liten och en gång när jag var ung studerande, men inte några andra gånger, inte som vuxen. Kanske någongång 37,2 - på den tiden när jag ännu brydde mig om att mäta. Istället får jag sådana här svackor. Jag blir tung i kroppen och i huvudet. Orkar inte röra mig, orkar inte tänka. Ofta har jag muskelvärk också.

De senaste fyra dagarna har jag haft en sådan svacka. Men nu, just nu, kände jag att tyngden lämnade mig. Jag hörde på musik - och så plötsligt ville jag ta några danssteg. Kroppen ville! Det blev en kort dans, för jag är rädd för att överanstränga mig, men å, så bra det kändes. Tänk om jag redan håller på att bli frisk! Jag har hållit mig inomhus några dagar, verkligen försökt att ta det lugnt. Inte ge kroppen något annat att arbeta med än förkylningen. Nåja, inte så mycket i alla fall. Jag arbetar ju bara tre dagar i veckan nu, så jag kan stanna hemma och vila. Behöver inte fråga någon om lov, inte klaga inför någon sköterska eller läkare. Inte berätta något på jobbet.

Nu känner jag mig trött igen... Inte anstränga sig. Inte anstränga sig... Jag tänker bli pigg igen...!

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar