söndag 2 april 2006

Presenterar - Si

Låt mig presentera en vän - Si. Han är nästan den enda (det finns en till) som känner mig både på bloggen och i mitt vanliga liv. Han kom in i mitt liv, när det krisade till sig år 1998 och sedan dess har han stannat kvar, på ett sätt eller annat.

Ni har kanske lagt märke till honom redan? Han har kommenterat lite här och var... Låt oss säga det genast: jag är mycket bättre än Si på att stava. Men han har andra goda sidor. Han är den som kastar sig in i vilket paranormalt äventyr som helst - och jämt landar på fötterna. Inget verkar kunna segra över hans ljusa lynne.

Vad kan jag mera berätta? Jo, vi har roligt tillsammans! Både Si och jag tycker om att tänja lite på reglerna. Göra det som är lite förbjudet eller kanske bara oväntat på något sätt. Jag minns till exempel dendär gången, när vi tog rullskridskorna och åkte ut till logen (dansbanan). Ja, vi hade just lärt oss att åka och så blev det genast vinter...

Si... Jag kände honom inte som ung, men han var nog stilig då. Fortfarande är han svart i håret och ögonen är så blå - som blåklint... Du blir väl inte förlägen, Si...? Du är ju van att umgås med damer, eller hur...?

Var så välkommen...!




Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

  1. Tack Carulmare för din uppmuntran, käns skönt, som en plats i solen med vår i luften att vara med här där man har en så öppen och ärlig hållning till livets utmaningar.

    Jo jag tycker om damer för att de ofta är öpna har en livserfarenhet som aviker från min och berikar min syn på mig själv och levandets konst i övrigt.
    Att skriva har alltid varit svårt för mig men det värkar som det är dags att se vilka skatter som ligger jömda bakom de här svårigheterna nu.
    "si"

    SvaraRadera
  2. ha ha - verkligen en höjdare det där med kor och hhästar som du skrev!! ja, det är otroligt kul atat erinra sig såna där barndomsmissuppfattningar....jag läste ofta helt fel när jag var liten, tex läste jag skylten "farthinder" på engelska - försök så får du se vad kul det blir. Sen läste jag fel en gång i TV-tablån och ropade till mamma: "Det är visst en rysk långfilm ikväll - "Vallvacka" (jag uttalade med betoning på första stavelsen)och mamma förstod ingenting...tills hon tittade i tidningen: Då fick hon världens skrattattack: "Valvaka" stod det.
    Petra

    SvaraRadera
  3. Så vackert du skriver om din vän!

    En god vän -är värd guld!
    Vänner är både rastplats och viloplats samt energigivare och mottagare.

    SvaraRadera
  4. Hej Carulmare!

    Vill bara tala om att jag flyttat min URL.

    Välkommen till manon.blogg.se.

    SvaraRadera
  5. Hej Si. Trevligt att bli presenterad för en vän.

    SvaraRadera
  6. Hej Bless!
    Värkligen trevligt!!
    Jag tycker mycket om din blogg och dina kommentarer, alltså dig.
    Du väcker så mycket och bra vibrationer som annars ligger gömda i okunnighet och överdriven försiktighet.
    Du bara slinker förbi allt det där och värmer mig innifrån.. såå tacksam.
    Hoppas värkligen att vi ses i någon form, på andra sidan "sista" sidan, för att du käns så tydligt .
    Jag behöver en så tydlig spägel som du för att kunna se mig och få tydligare bild av mig.
    Kan du förstå att jag "glömt" vem jag är?
    "si"

    SvaraRadera