fredag 28 april 2006

Del ett: första skrivboken


Här är nu början av innehållet till min bok. En möjlig titel skulle kunna vara: Hariberth och Berthold. En historia om överlevnad.

Nedan finns länkar till varje avsnitt.



1.1 Tidigt om morgonen
1.2 Byteshandeln
1.3 Bertholds berättelse 1.4 Lyckliga Adalheim
1.5 Hochherrinnan Wiba
1.6 Första mötet med Berthold


Andra bloggar om: bok, böcker, första skrivboken, historia, historiska romaner, innehåll, läsa, läsning, medeltid, roman, romaner, skriva, skrivande

8 kommentarer:

  1. Vad skönt och lätt du ordnat det. Nu kan även en så förströdd person som jag läsa det och behålla sammanhanget.

    SvaraRadera
  2. Many, many thanks!!

    Ps, du har mail.

    SvaraRadera
  3. Ja, nu fungerar länkarna!

    Det var ju korkat av mig att inte tänka på dethär redan tidigare... Ja, särskilt med tanke på hur mycket arbete jag själv har haft med att ordna upp innehållet i denhär boken... Och så tror jag att andra, som dessutom läser boken på nätet, bara skall kunna hänga med i turerna... Jag har i alla fall stort förtroende för er... :)

    SvaraRadera
  4. Flott carulmare -och jag blir ju mer och mer imponerad över det du skriver, det är en hel del nu. Och att du klarar av att ha en linje utan att falla åt sidan. Det blir fortsatt intressant att läsa fortsättningen.

    Keep on!
    Inkan :)

    SvaraRadera
  5. Tack skall du ha, Inkan! Vad roligt om du tycker att det är intressant! Men jag undrar lite vad du menade med att jag håller min linje...?

    SvaraRadera
  6. Jag menar att texten flyter och historien flyter - den håller ihop, jag hänger med.
    Det finns en linje i berättelsen som känns bra, inga utflykter, sidospår i texten,som kan göra att man tappar sammanhanget.

    Jag tycker det känns så bra!

    natti,natti
    Inkan

    SvaraRadera
  7. Tack, det var skönt att höra!

    Jag skriver ju så enkelt som jag kan, men själva historien är inte så lätt att berätta... Jag tror att det var just därför som jag började förenkla mitt språk...

    Var det kanske just i Tretton och fyrtio som du fick denhär balanskänslan...?

    SvaraRadera
  8. Vad bra! Lättare att hålla tråden. Läser med spänning, men måste smälta!

    SvaraRadera