måndag 17 april 2006

Bloggomani

Symptom: Sömnsvårigheter. Tankarna 'rusar' i huvudet. Vanföreställningar (jag kan inte lämna datorn).

I framskridet stadium: Deliriska tillstånd. Fysiskt förfall.

Botemedel: En sömntablett till kvällen. Eventuellt också en antidepressiv, för djupsömnen.

För varaktigt tillfrisknande: Självdisciplin. Avhållsamhet från bloggning flera timmar dagligen. Motion. Regelbundna måltider. Andra fritidsintressen.

Prognos: Inte god. För vissa personer leder avhållsamhet till ännu allvarligare symptom.

Andra bloggar om: , , , , ,

9 kommentarer:

  1. Själv hoppas jag på våren och förälskelse som bot mot det myckna bloggandet! Vår blir det ju i alla fall, och prognosen på förälskelse är god.

    SvaraRadera
  2. Skrattar! JA så är det! Fast, jag har ju inte tiden som jag vill...Önskar jag kunde vara på andras bloggar i den utsträckningen jag vill:).

    SvaraRadera
  3. Där slog du huvudet på spiken :)

    Tur att jag har djuren som tvingar ut mig :)

    SvaraRadera
  4. Känner så väl igen mig. Efter ett par små pauser, har jag hittat min nivå till slut, men det är ruskigt lätt att trilla dit igen. Jag vet...:)

    Jag tycker om att läsa din blogg och har gjort så ett bra tag, i smyg.

    SvaraRadera
  5. Jag får väl säga att det är tur att jag har jobbet då, lönejobbet... Men jag medger det bara motvilligt, med en dov morrning...

    Välkommen Flasknosen! Jag följer nog med vad du skriver också, lämnade just ett litet avtryck där...

    SvaraRadera
  6. Du har nog rätt i det, Flasknosen - att man lär sig. De flesta av oss har ju inte bloggat så länge...

    Jag tycker i alla fall att det känns lugnande (för mig själv) att sätta upp något slags skylt, när jag märker att jag behöver vila...

    SvaraRadera
  7. Inkan: För mig är ingenting bara det ena - det är det andra också... Eller såhär: Varenda mynt har två sidor - och bara i sällsynta fall landar jag på kanten...

    Men jag mår bra, ingen fara... :)

    SvaraRadera
  8. Bra! jag blev en anings fundersam efter att ha läst diagnosen... :)

    Lev väl!

    SvaraRadera
  9. Har en släng av den sjukan

    SvaraRadera