söndag 1 juni 2008

Trubba till sig

Hör ihop med: Får man säga som man har det? och Mönster

Det handlar om energi, kanske. Sista gången jag blev arg, försvann en huvudvärk som jag hade haft i flera dagar. En tung huvudvärk, en som verkligen kändes som en slags tilltäppning. Först kände jag mig illa till mods, precis som jag brukar, men den känslan försvann helt och hållet när jag märkte att jag inte längre hade ont i huvudet. Då kände jag mig bara glad... och ovanligt klar i huvudet. Kanske var det bara blod som rann till, men jag har faktiskt känt mig piggare sedan dess, mera i jämvikt...

Inte vet jag, det är bara en tanke som jag testar.

Jag behöver nog vara försiktig, också om jag försöker 'trubba till mig'. Rom byggdes ju inte på en dag och jag har ju också min personlighet att dras med. Det är knappast en tillfällighet att en mänska som är så introvert som jag väljer en mera försiktig livsstrategi. Därför är det nog inte fråga om någon stor förändring utan kanske mera som att glänta lite på dörren, kolla om det kanske kommer in lite energi från det hållet.

En tanke är att jag skall skriva det som är viktigt för mig. Det låter kanske lätt, men är det inte, i alla fall inte för mig. Ibland håller jag tillbaka texter inte bara för att de kan vara sårande utan också för att jag inte tror att någon vill läsa dem. Säkert har jag inte helt fel i det, det finns ju massor med texter som jag inte orkar läsa, men jag vill lära mig att lägga fram dem ändå, att tåla tystnaden. Att inte stoppa mitt flöde på det sättet också.

Jag har varit stolt över mig själv de senaste dagarna, att jag har vågat lägga fram så många inlägg... utan att förlora min inre jämvikt. Jag har varit mycket extrovert, kan man säga - ja, för att vara en sådan introvert.

Sist och slutligen handlar det kanske om förlåtelse?

Vill jag ta mera plats

måste jag vara beredd / göra mera / misstag / tappa ansiktet / oftare

måste jag / förlåta mig själv / mera

kommer jag / förlåta andra / mera / det är oundvikligt

ja / jag undrar / är dethär vägen / till mera liv?

är jag törstig nog?

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar