fredag 30 juni 2006

Puh på villovägar


På sommaren, när solen gassar, kan till och med Nalle Puh komma på villovägar...

Puh tänker på honung. När han kommer hem, skall han öppna en ny burk åt sig. En stor. Men i nästa stund är hon där, precis framför honom. Björntösen. Söt om nosen och glansig i pälsen. Puh skrapar sig i huvudet. - Vad skall dethär betyda? Om jag går åt ena hållet och en sådan sötnos kommer från det andra hållet, då måste det väl vara någon mening med det? Kanske betyder det att jag inte tycker så mycket om honung som jag trodde...?

Men han slickar sig om munnen, när han börjar gå igen. Åt det andra hållet...



Usch, så opassande! Hädiskt nästan. Men just därför kunde jag väl inte låta bli. Puh-snusk! Det är nog värre än Jesus-snusk, eller hur...?



Andra bloggar om: , , , , , ,

7 kommentarer:

  1. Nej, men inte lille puh...:-)

    SvaraRadera
  2. Men varför passar det inte ihop, egentligen...?

    SvaraRadera
  3. Tvärtom, men äntligen händer det något med den där puh-björnen. Fast jag har aldrig varit mycket för puh & co.

    SvaraRadera
  4. Åh, jag gillar Puh. Men här i solgasset kom jag på att det är något som fattas honom...

    Bilden är förresten inte alls som jag ville ha den. Jag försökte googla efter "winnie the pooh" +sex, men hittade bara underkläder för småflickor... Vad jag hade tänkt mig var följande

    - Puh med hjärtformade solglasögon, med rosa ram och spegelglas

    - med 'grejer' under den röda tröjan; de skulle vara mycket uppstoppade (stinna) och snoppen skulle förstås peka uppåt; då skulle sömmen synas där under...:)

    Tänk att det inte fanns! Jag som trodde att allt finns på nätet..

    SvaraRadera
  5. Det är intressant att han inte fanns som du ville ha honom. Ingen som har sett en marknad för sex-puh eller så kanske fruktar de Disneys kraft i fråga om upphovsrätten.

    SvaraRadera
  6. Ja, båda förslagen verkar sannolika. De enda marknader som jag någonsin har lyckats upptäcka är helt och hållet olönsamma :) - och Disney är nog ett företag som kan försvara sina intressen...

    SvaraRadera
  7. Fast det skulle kunna vara just för att det hade varit en så lönsam nisch som Disney håller så hårt i Puh. Du kanske börjar bli lönsam:)

    SvaraRadera