tisdag 16 september 2008

Lysande gul

gul, lysande, färger, ljus, bonnard, mönster
Jag tycker om det lysande gula - fast är det också vad ni ser? Jag gjorde bilden på min bärbara dator och då är det inte så lätt att veta. Om jag ökar vinkeln på skärmen, så börjar alla färgerna lysa... men det är alltså inte meningen.

Färgerna får mig att tänka på Bonnard, hans färgskalor. Förr tyckte jag inte så bra om dem, men det berodde kanske på färgåtergivningen? Kanske såg färgerna smutsiga ut?

Mönstret finns på en sten här i trakten... men jag skulle nog inte längre kunna peka ut det. Färgerna är fel och dessutom har jag valt ut bara någon centimeter av stenens yta som jag sedan har förstorat och förstorat igen.

Det konstiga var att jag inte tyckte mig se något... förrän det fanns mindre att se. Kanske kan man bara se och uppskatta det som är enkelt nog?

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar