lördag 27 september 2008

for you

Det är bra att höra ihop... men också att skilja sig ut. Den sista tiden tror jag att jag har försökt att höra ihop för mycket. Längtan efter kontakt kan få mig att inte ta hand om mig själv och min hälsa. Ofta behöver jag ilska för att kunna sätta upp en gräns mellan mig själv och andra. Denhär gången... spottar jag ur mig... en dikt, på engelska:


for you
i may cut myself open
i may lay my wound
against your wound
and so
we'll bleed together
blod, droppe, bloddroppe, blood, dropbut really
what's the use?
blod, droppe, bloddroppe, blood, dropnext
you'll tell me
that you love me
and then
i'll cut myself again
widening my wound
blod, droppe, bloddroppe, blood, dropand while
my strength is bleeding away
i can see
that your wound is closing
blod, droppe, bloddroppe, blood, dropand that
you truly love me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar