söndag 29 april 2007

Solsnår

Måttlighet är inte mitt mellannamn. Igår, en klar och kall dag, var jag ute flera timmar, med för lite kläder på mig. Jag frös och ändå kom jag mig inte hem, för jag hade kommit igång så bra med kameran... Ja, egentligen skulle jag på öl, med en väninna - och jo, jag hann med det också. Vi hade roligt. Mitt humör var uppe i taket, efter detdär samtalet med psykiatrikern. Inget är egentligen klart, men det hade varit ett bra samtal - och mera än så behövs kanske inte. Jag hade en lugn och säker känsla. Ett bra samtal kan tydligen åstadkomma det. Det skapar ett vi, en samhörighet. Man känner sig inte ensam längre.

Sedan blev det lite svängig jazz. Inget planerat, vi råkade bara vara vid rätt ställe vid rätt tidpunkt. Egentligen tycker jag bäst om sådana händelser, sådana som bara händer... Men mest fotograferade jag, på vägen till stan och på vägen därifrån. Särskilt på hemvägen, när det verkligen var kallt. Ändå höll jag på i timmar...! Jag hade kommit i stämning, förstår ni. Det brukar vara så för mig. Jag är inte den som genast ser något och så tar jag en bild av det och så är det klart med det. Nej, jag behöver komma i stämning. Det tar tid för mig att byta ut de vanliga ögonen mot tittarögonen.

Det var en kall dag, men mycket mycket klar. Solen sken som en galning, lika ansvarslös som jag. Tände eld på de snåriga buskarna, regnbågseld...


Solsnår
Snårblomma


Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

  1. vilka fina vårbilder!! Stämningsfulla. =)

    Jag är likadan. Hamnar i flow. Då ser jag i bilder. Ligger på mage för att ta den bilden som jag ser i mitt inre, den speciella vinkeln. Du såg min giraff, väl? kramar

    SvaraRadera
  2. Är det en tanke bakom ned det där lysande ljuset, solen? Tänker på religiösa bilder, altarbilder...


    Eller är det din egen känsla av tillförsikt nu som syns i bilderna!

    De är så hoppfulla!

    SvaraRadera
  3. Loppispoppis: Ja, kanske är det flow? Jag går i alla fall djupt in i vad jag gör, märker inte att folk glor på mig, när jag står i ett dike på mina rangliga rullskridskoben och försöker hitta den rätta vinkeln...!

    Manon: Ja och ja. :)

    Jag försökte fånga ljuset, för jag tyckte det var så vackert... Jag tror jag är en... kameraimpressionist! Vattenblänk och ljus, det vill jag fånga... Men jag går nog också efter min inre stämning - och den hade ju börjat stiga upp mot himlen...

    SvaraRadera
  4. Så skönt att det blev ett bra besök hos läkaren. Jag ska dit idag. Jag vet att hon vill ha mig på Hysch-hysch. Men då kommer jag inte hem mer... Måste klara livet på något annat sätt. Kramar...

    SvaraRadera
  5. Oj, Gisan! Det var inte alls så jag menade med Hysch-Hysch. Jag tänkte mig något exklusivt och lyxigt semesterhem, för folk med massor av pengar, som Joakim och jag (i alla fall i fantasin)... Det låter väl inte så illa?

    Jag hoppas att du och din läkare kommer fram till en lösning som känns bra för dig också, framför allt för dig. Det är ju ditt liv det gäller, inte hennes... Mer än så vågar jag väl inte säga, utan att veta något alls... Jo, att du är bra, i dig själv. Jag tror att det är jämförelserna med andra som får oss att må dåligt... Sänder dig många många kramar. Styrkekramar, som du brukar säga. :)

    SvaraRadera