söndag 15 april 2007

Akvarell

Jag tycker om akvareller, sådana där med mycket rinnande vatten, som sätter fantasin i rörelse. Jag har försökt måla på det sättet själv också, men blir liksom aldrig nöjd. Det noggranna draget hos mig kommer ivägen och frågar skeptiskt: Blev det nu riktigt bra? Och jag erkänner stukat att det vet jag inte...

Då är det lättare att bara se. Ni skulle bara veta hur många akvareller jag såg på min rullskridskotur igår. Här är en av dem som jag tycker mest om. Klicka gärna på bilden för att se den större! Så skulle jag måla, om jag bara kunde - fast det kan jag ju, med kameran...!

Däruppe, förresten, ser jag ett skelett av en liten förhistorisk häst...

Stig in i min dröm
carulmare: akvarell
Andra bloggar om: , ,

13 kommentarer:

  1. Åh, så vackert. Du kan verkligen måla vackra tavlor med din kamera.

    Tack för att du delar med dig...

    SvaraRadera
  2. Mycket vacker bild! Kramar...

    SvaraRadera
  3. Jätteläcker. Jag har satt den som bakgrundsbild på min dator, hoppas det är okej? kram

    SvaraRadera
  4. Tack! Och Loppispoppis: det gör mig bara glad och stolt!

    SvaraRadera
  5. Vacker! Jag ser ett ansikte i mitten...

    SvaraRadera
  6. Jag ser också ett skelett av en dinosaurie. Troligen T.rex överst i högra hörnet.I mitten ett ansikte.Kanske en spegelbild.Spännande och fantasieggande...

    leosdream

    SvaraRadera
  7. Flygande djur i luften - lite Chagallskt:)))?? Drömskt och fantasifullt...

    SvaraRadera
  8. Flott fotograferat!

    SvaraRadera
  9. Inte för att jag begriper hur du kan fixa till detta av ett foto... men oj det ser både vackert och spännande ut.

    Och så trevligt med en flygfisk :)

    SvaraRadera
  10. Sätter verkligen fantasin i rörelse! Underbar!

    SvaraRadera
  11. Ansikten, skelett av dinosaurier, förmodligen av arten Tyrannosaurus Rex, flygande djur à la Chagall och flygfiskar... Wow! Inte visste jag att jag fick med så mycket! Tack alla härliga fantasirika fantaster!

    SvaraRadera
  12. Återkommer för att få se den fina tavlan och hoppas allt är bra med dig.

    SvaraRadera
  13. Tack, Lady Starlight, för omtanken. Jag är jättetrött, men annars är det bra. Nya förvecklingar på jobbet, osäker på hur allt kommer att sluta. Försöker att inte vara ängslig... Vilar ut min ängslighet...

    Hoppas att du också får vila lite.

    SvaraRadera