söndag 5 mars 2006

Fortsätter med min bok

Det verkar som om jag tycker om att känna att det är någon som läser. På sista tiden har jag skrivit mycket mera än jag annars brukar. Mera än jag egentligen orkar. Jag klarar inte av att skriva både på min bok och dessutom en massa annat också. Därför skall jag försöka på ett annat sätt. Försöka skriva boken på nätet istället.

Följ gärna med och kommentera. Manuset är klart, men bara på ett ungefär. Nu försöker jag snygga till det. Men det tar också tid. Förfärligt med tid. Jag vet inte hur jag skall handskas med dethär draget hos mig själv. Varje gång jag ser över en text, går jag ett stycke djupare in i den - och det verkar inte finnas någon botten. Kanske ni kan hjälpa mig att se var den är någonstans...?

Det blir ett stycke i taget. Mina huvudpersoner känner ni ju redan, från Königen och pojken. Men nu är de äldre. Hariberth är i fyrtioårsåldern och Berthold kring sextiofem. Mer än tjugofem år har gått sedan Hariberth var med om ett försök att störta sin morbror. I denhär versionen ångrade han sig inte. Nu, efter så många år, försöker de börja tala om det som hände...

Om ni vill läsa det föregående, så kan ni göra det


Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar