lördag 6 december 2008

Trollerikatt

cat, magician, magicHär är nu en bild som jag har gjort, i anslutning till inlägget Inte-perfektionist-perfektionist. När jag hade skrivit det inlägget, så tänkte jag: - Och trollkarlen blev törstig och drack upp sig själv. Jag hade den känslan, förstår ni kanske? Jag hade liksom trollat bort mig själv, i min ansträngning att inte försöka vara duktig...

Men när jag började rita, så blev det... en trollerikatt. Tror jag. Det är inte lätt att veta vad det blir, när jag börjar på. Jag försöker med alla knappar, försöker att hitta ett sätt... så att det inte skall märkas hur hjälplös jag känner mig, när jag försöker rita. Mina ögon är så kritiska. Att det skall vara så svårt att våga..!

Men denhär katten gillar jag nog... Jag försökte minnas hur jag hade gjort förut, en gång - men det kom jag ju aldrig på. Istället lärde jag mig att man kan måla med mönster. Hatten och rosetten i leopardmönster. Bakgrunden i valnöt. Kroppen är med någon slags pensel...

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar