söndag 7 december 2008

1 eller 0

Ibland skapar jag i glädje. Det pirrar inom mig, av lust. En sexuell känsla.
Ibland skapar jag för att jag är ledsen, jag behöver få uttrycka det.

Men ibland är jag så nere att jag inte kan skapa alls. Jag tål inga blickar på mig. Vill inte bli bedömd...

När jag tänker på det, är det nog inte rätt sett att se på konsten. Den skall ju leda till ett möte!

Men det är så jag känner det. Överjaget ligger ovanpå mig, tungt som ett åskmoln. Tors hammare i mitt huvud: Dunk, dunk, dunk. Du skall inte tro att du är något... Jante-Tor!

Sådana gånger drar jag mig undan, lämnar scenen. Jag känner mig nere, så jag skulle behöva några bra-ord... men jag vågar inte försöka med konsten. Den är så full av bedömningar.

Istället söker jag mig till andra sysselsättningar, gärna något tekniskt. Kollar om jag får något att fungera eller inte, på datorn.

Det är så enkelt med teknik, en enkel slags bekräftelse! Antingen får man något att fungera eller så gör man det inte. Man lyckas eller misslyckas. 1 eller 0.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar