söndag 30 maj 2010

Stairway to Heaven


Ni minns väl sången? Kom att tänka på den, när jag såg denhär pelaren.

De finns ju lite överallt numera... ja, jag antar att ni har dem i Sverige också? Ett slags västerlandets fyrkantiga minareter, det var min andra association. De visar var det finns en stor service station, ett vägtempel för moderna pilgrimer. Här kan man köpa bensin, mat, äta på restaurang - och numera också använda internet. Jag fick en lapp med inloggningsuppgifter och kunde surfa trådlöst i åtminstone en timmes tid.

När timmen hade gått, märkte jag förvånad att de vanliga gästerna hade försvunnit och ersatts av tonåringar. Vägtemplet hade förvandlats och blivit en ungdomsgård!

När jag kom ut, kunde jag se det på parkeringsplatsen också. Där fanns massor av tvåhjulingar, motorcyklar och mopeder. Dessutom två traktorer! På landet kan man ta traktorn, när man skall ut och träffa sina kompisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar