lördag 15 maj 2010

Man behöver bara ta sig upp på taket ;)

Det var på körfestivalen i förrgår. En man med ett automatvapen står och siktar på de stackars körsångarna, här skall det tydligen bli massaker...!

Nej, jag såg ju fel, förstås. Dethär är inte någon gansterfilm, det är ju bara en fotograf med en jättelik zoom... Men gud, så farlig den såg ut! Jag skulle nog springa och gömma mig, om någon siktade på mig med en sådan mackapär...

Men... var det inte just en sådan som jag hade önskat mig, för att obemärkt kunna ta bilder av mänskor? Jag vill ju fånga de ofta mycket vackra... och poetiska!... uttryck som vi har, när vi tror att ingen tittar på oss.

Filmfantasierna fortsätter. I nästa stund sitter jag högt uppe på taket till ett höghus och siktar med min nya jättezoom. Det funkar väldigt bra, mänskorna nere på torget märker verkligen ingenting...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar