måndag 10 maj 2010

Trassel med Fursten

Lade mig att sova middag till en talbok, Macchiavellis Fursten. Tänkte att den är nog är ganska invecklad och att jag därför kommer att somna snabbt. Men istället hamnade jag i en förfärlig halvsömn. Jag drömde att jag lyssnade på boken med hörlurar ('knappar') och att jag ville sluta med det. Uppläsaren bara malde och malde, fast jag inte orkade lyssna längre. När jag i drömmen försökte få av mig lurarna, trasslade jag bara in mig i trådarna.

Sedan förstod jag att jag drömde och att den malande rösten inte kom från några hörlurar utan från högtalarna på min lilla bärbara. Jag ville stänga av den, men istället sjönk jag ner i drömmen igen, försökte att utföra handlingen där istället. Vilket förstås var omöjligt.

Men nu vet jag inte om jag vill fortsätta att läsa denhär boken. Visst var den lite intressant, men jag fick så obehag för den...!

Kanske skall jag i alla fall vänta tills jag blir av med min förkylning, innan jag börjar lyssna igen. Dethär var nog en typisk 'sjukdröm'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar