torsdag 13 maj 2010

Sommarprat

Vaknar alldeles för tidigt... klockan nio är tidigt, när man har gått och lagt sig i gryningen... men solen skiner och det är redan femton grader varmt! Det blir sommarvärme idag!

Dessutom är det körfestival i staden, med en hel del gratisuppträdanden. Tror jag skall låta mina datorer vara ifred idag, i alla fall mestadels. Min minidator stoppar jag nog ändå ner i ryggsäcken... tillsammans med en en banan och en yoghurt. Kaffe och dopp, det vill jag inte ta med mig, det vill jag inta på ett café... kanske rentav ett utomhuscafé?

Undrar om jag skulle våga ta rullskridskorna.... eller cykeln? Men jag kan ännu känna av min förkylning... och efter denhär korta natten kan det nog hända att förkylningen gärna vill komma tillbaka, om jag ger den en chans... Ibland, skall jag erkänna, känner jag en stark motvilja inför mänskor som säger att en förkylning är väl ingenting, den går ju över på en tre, fyra dagar. Off with their heads! säger jag som drottning Hjärter Dam i 3D-filmen Alice i Underlandet.

Såg den i Lund, tillsammans med sonen. Båda kände vi en stor sympati för denhär drottningen och hennes lite begränsade sätt att visa sitt missnöje.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag är avundsjuk på er värme och skulle vilja hugga huvudet av den som ordnat hit allt kallt.

    SvaraRadera
  2. Ulrika: Off with their heads är absolut den enda rätta lösningen! :D

    Men visst är det märkligt? Det finns fortfarande lite snö kvar, små högar med grusblandad snö, och så blir det plötsligt 27 grader varmt och man kan nästan SE löven spricka ut! Fast nu är det redan lite svalare, det har regnat och åskat en del under kvällen. Nog har vi ett omväxlande väder alltid...

    Tycker som du att det är behändigt att kunna komma ut på internet var och när som helst... även om det inte fungerar lika bra som ett fast abonnemang.

    SvaraRadera