söndag 23 maj 2010

Carulmares hälsodryck

Nåja, nu har jag ändå fått frukost. Kaffe och en skiva rostbröd, med massor av skinka och ost. Nuförtiden är det kolhydraterna som jag tänker på, inte fettet... för att jag väldigt gärna vill fortsätta att vara smal.
Efter det lagade jag till min nya hälsodryck, som jag kom på här på sommarstugan. Halva koppen hett vatten, halva mjölk, några droppar Carmolis och en halv kork brännvin... det borde väl göra susen?
Begriper inte riktigt varför jag är här. Det småregnar och är tio grader varmt (kallt!) och inte ens katterna vill vara ute. Det måste väl vara för att jag packade i tre dagar? Då går det väl inte att resa tillbaka nästan med detsamma?

Och dessutom, det skall ju vara så underbart vid stranden...

4 kommentarer:

  1. Tocket elände! Men din hälsodryck låter riktigt bra!

    Inte är det kul att vara förkyld, vilket jag är ytterligt sällan - och då blir jag mest arg.

    Ligg ner, håll tyst, läs och sov och filosofera om vartannat. Det är min medicin mot de mesta. Prova den tillsammans med din egen - men det har du väl redan gjort?

    SvaraRadera
  2. Amber: Är nog lite för otålig och arg för att ligga ner och hålla tyst... kanske när jag har resignerat lite igen? :) Just nu sitter jag ganska väl påbyltad i en ovanligt rymlig gungstol, en tvåmansgungstol, med fötterna på en stol, balanserar på en bärbar dator och envisas med att försöka jobba lite... biter ihop tänderna och morrar lågt. Fast inte åt dig!:) Tack för sympati!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det låter som om du har din egen "Walden-stuga" - rejäl druid-dryck och gosiga katter (när de vill)
    Är det en form av vårsnuva eller allergi du drabbats av? Eller en rent vardaglig klenhet som dyker upp om det regnar lite för mycket...

    SvaraRadera
  4. Inkan: Vardaglig klenhet är nog ett uttryck som passar bra in på mig... jag får ju mina 'baksmällor' så fort jag gör något utöver det vanliga... Vardagssjuk, det är vad jag är... men tänk om jag kunde bli söndagssjuk istället? Hur skulle det vara? :)

    Men jag vill gärna drömma att jag är som Thoreau och att dethär är mitt lilla Walden. I alla fall är det inget fel på gräset här omkring, säkerligen lika grönt och levande som där och då i Amerika.

    SvaraRadera