tisdag 11 maj 2010

Vad jag gör idag

En tanke som jag har är att min blogg skall avspegla mig, vad jag har för mig under dagen.

Jag kan till exempel berätta att jag just nu sitter jag på universitetsbiblioteket i Vasa och lägger in nya bilder på Free1000s.

Eller att jag tidigare idag var på Flickr och tävlade, bland annat med denhär bilden. Visst tycker jag om den själv också, men inte visste jag att den kunde bli såhär populär! Så har man nu äntligen nått den universella eliten! ;-)

Så stor betydelse har det kanske inte, men visst är det roligt att få veta att folk gillar ens bilder.

4 kommentarer:

  1. Roligt att du är tillbaka, har saknat dig, du verkar ha haft det bra på din resa. Och full av kreativitet verkar du vara! Själv har jag en låg energinivå just nu vilket visar sig bl a i väldigt sporadiskt bloggande. Men jag läser mina favoriter och kommenterar lite ibland.

    Jag var inne och tittade på den länkade bilden, verkligen fin och värd allt beröm!

    SvaraRadera
  2. Hej Qi, hur är det med hälsan? Kan du gå igen, åker du fortfarande taxi till jobbet? Det är ju klart att sådant tar på!

    Själv har jag en förmåga att glömma bort att dethär faktiskt är min blogg, att jag får skriva precis vad jag vill. Istället börjar se på mig själv med andras ögon, fråga mig vad andra kanske skulle vilja att jag skriver om. Men dethär vet jag inte riktigt om, annars skulle jag aldrig gå med på det! Men så till sist blir det ändå för mycket, jag får en sådan motvilja mot att blogga... och det brukar så småningom leda till att jag lyckas göra mig fri. För ett tag...

    Egentligen är det ju roligt att hålla på med ord och bilder... det är väl dedär outtalade kraven som gör att det kan börja kännas så svårt och så tungt?

    Glad att du gillar min bild! Tack!

    SvaraRadera
  3. Jag mår fysiskt mycket bättre, cyklar till tåget numera och klarar att gå bättre och bättre dag för dag. Så allt är på väg åt rätt håll. Men en viss trötthet dröjer sig kvar, det tar tid att ta sig in i vardagen igen, jag sover nästan varje eftermiddag efter jobbet.

    Ha en fin helg carulmare!

    SvaraRadera
  4. Fint att höra... och kanske sommaren med alla möjligheter att vistas utomhus kan göra det sista. Ha en fin helg du också!

    SvaraRadera