lördag 22 november 2008

Mjölkkanna

På hemvägen kastade jag en blick in i D-porten och hittade denhär mjölkkannan. Jag har bara lagt på lite sken, minskat på färgens mättnad... och kanske satte jag till lite värme också? Meningen är (ifall det inte syns!) att det skall se lite nostalgiskt ut. Lite overkligt också, kanske.

Så att jag kan få tänka tillbaka.

När jag var liten, fick vi ännu mjölk i mjölkkanna. Jag minns en gång när mjölken hade frusit i kannan och hur den då smakade. Sött och gott, tyckte jag.

Sedan kom mjölkpåsarna. De var gjorda i plast och svarta på insidan. Man behövde ha en skild behållare för att kunna hälla ur dem. Men de var inte alls praktiska, allra minst för barnhänder... och försvann också ganska snabbt.

Sedan kom de förpackningar som vi fortfarande har...


Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar