onsdag 5 november 2008

Dendär känslan

känslor,  film,  verkligt,  overkligt, förkyldnär man stiger ut ur en biograf. Själsligen är man fortfarande inne i det som hände på bioduken. Man ser sig förvirrat omkring. Är dethär den verkliga världen? Filmens värld känns ännu mera levande. Man känner kanske en viss yrsel...

Så kände jag mig idag - fast det bara var en bensinstation som jag steg ut ur. Jag hade druckit en kopp kaffe och läst tidningen, utan någon större inlevelse. Faktiskt lade jag ifrån mig tidningen, innan jag hade kommit till sista sidan.

Ändå kändes det som om jag kommit in i en ny värld. Jag stannade upp ett tag, blinkade mot solen och kände luften mot min kind, precis som om det skulle ha varit första gången. Tveksamt satte jag ner foten på asfalten. Skulle den hålla att stå på?

Hmm. Jag är rädd att jag håller på att bli förkyld. Kanske borde jag gå och lägga mig?

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar