måndag 25 maj 2009

Något att grunna på

Lyssnar på Spotify. Försöker som vanligt att inte lyssna på reklamen… och som vanligt lyckas jag inte så bra.

Är det det som är tanken? Skall reklam låta så motbjudande att man måste märka den? Jag tänker på ett visst tonfall – lockande, eggande – som om jag skulle vara den mest lättlurade mänskan i hela världen.

Och ändå, inte ens då skulle jag väl köpa något från en mänska som tilltalar mig på det sättet. Brrr… jag börjar ju rysa av obehag…!

Undrar lite varför jag reagerar så starkt? Gör ni det?

Fast det var inte det jag skulle berätta om. Nu kom det faktiskt en helt annan slags reklam. Framförd med vanlig röst… och rolig!

Vad tycker du? frågade en röst på finska. Skall det vara en högre procent i en flaska Koskenkorva än i deltagandet i EU-valen?

Se där, något att grunna på! Hur skall det vara egentligen?

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar