onsdag 27 maj 2009

Bra till slut

Lunch med en väninna… fast för mig var det frukost.

Men den slank ner ändå, för det var så god mat på detdär stället.

Skall jag göra lite reklam? Chili & Lime i Vasa, vällagad kinamat! Tror jag jag vågar påstå… trots min begränsade erfarenhet.

Ni kan inte ana vilken bastant frukost det blev…

Fast egentligen ville jag berätta om ett av min väninnas visdomsord, bara så jag inte glömmer bort det… och vem vet, kanske kan ni också att ta det till er?

Allt blir bra till till slut – och blev det inte bra, så är det inte slut.

En lite oväntad och finurlig vändning.

Ett uttryck för kampvilja, men också tillit.

Så är det, så måste det vara. Annars tänker vi inte vara med. :)

---

Kanske var det något i maten? Kanske var det min väninnas goda sällskap?

Något måste det ha varit, för när jag sedan gick in på varuhuset och ville köpa ett par mellanöl… då hade jag blivit några tiotals år yngre. Jag blev faktiskt tvungen att visa papper… på att jag har fyllt aderton år!!!

Nej, kvinnan i kassan skämtade inte. Hon måste ha varit halvblind – eller också var det rullskridskorna som jag hade i handen. Eller kanske att jag är ganska smal.

Mina ögon, som i vanliga fall har en mera asiatisk form, blev förmodligen mycket runda. – Men… men… men… jag är femtio år! stammade jag.

Det var första gången på femton eller tjugo år. Ännu i trettioårsåldern såg jag ganska ung ut.

Kan ni tänka er?! Om detta har hänt, då är nog ingenting omöjligt.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Häftigt se 30 år yngre ut!!!! Hoppas att du hade leg med dig!

    SvaraRadera
  2. Malve: En liten chock var det allt, vågar inte ha någon bestämd tolkning. :)) Kanske var dethär en dam med pokerface och sinne för practical jokes? Idag, haha, skall jag be alla medelålders tanter att visa leg!!!

    SvaraRadera
  3. vad härligt, ett gott skratt förlänger livet!!! Säger hon som var med på lunchen :) fast jag trodde stället hette lime & chili? Eller var jag med nån annan? alldeles nån annanstans? Åtminstone med nån fullvuxen, definitivt ingen 18-åring...

    SvaraRadera
  4. Ännu ett bevis på min ålder... jag minns inte så exakt! :) Med ditt förslag kan jag hitta dem på nätet också, kolla

    här

    SvaraRadera