onsdag 9 augusti 2006

Hemma igen

Karlar ta er i akt! Nu har Carul Mare dendär blicken igen. Hon är på jakt. Egentligen ser hon snäll och söt ut, men kolla in ögonen. Det ena ögat är stort och öppet, ärligheten själv. Men det andra! Hon säger att det beror på synfel. Att hon har minus tio på det vänstra ögat, att hon nästan inte ser något alls. Det är därför som det har blivit såhär. Det har liksom ramlat ihop av brist på användning. Det är det högra ögat som hon ser med. Men vem vet? Skall man tro på en kvinna med sådana ögon? Skall man tro på en kvinna som det faktiskt står MYT under. Kanske är hon mytoman...?

Jag skulle råda till stor försiktighet. Titta åt ett annat håll. Vem vet vad hon använder detdär andra ögat för...?


Och vad ville jag säga med detdär? Kanske bara att jag är hemma igen, men att jag inte får något gjort. Skrivet, menar jag. Dessutom ger jag en antydan om orsaken. Erotisk oreda. Har ni någonsin haft en släng av det...?

Ja, och så ville jag visa ett halvt foto av mig själv. Skära bort ännu en bit av min anonymitet.

10 kommentarer:

  1. Ja, man kan ju skära av sig på längden också..! :) Det skall jag försöka med nästa gång.

    Tack, raraste Inkan! Jag har redan varit och läst lite på din blogg. Såg att du hade fått ett eget Ex Libris. Stiligt! :) Men jag skall återvända och läsa noggrannare.

    Nej, själen får jag nog tvätta här hemma... Mina föräldrar finns i stugan bredvid, så det är inte så lätt att behålla sitt lugn därborta. Det var faktiskt rätt så smärtsamt. Viljan att nå varandra och oförmågan att verkligen göra det...

    Jag får hoppas att mina fötter är lite renare... :)

    SvaraRadera
  2. Min fd make som också är finlandssvensk och du delar ögonform och åkomma. Jag såg inte upp med honom förrens det var för sent och barnen avlade och giftermålet ett decenium gammalt. Men jag undrar om det ingår i det finlandssvenska med halvblindhet och farlighet?:)

    Och du, som han, är söt;)

    Och erotisk oreda har det nog varit sedan jag började se upp med den finlandssvenske numera fd maken:)

    SvaraRadera
  3. Haha! Tack för komplimangen! Det är alltid roligare, när någon annan tycker att man är söt, än när man säger det själv. Eller vad tycker du? ;)

    Roligt att höra av dig igen, Bless! :) Hoppas i alla fall att du trivs i din egen erotiska röra...! Om jag förstod dig rätt, så började det... röra på sig, sedan du hade sagt good bye till din finlandssvensk...?

    Ja, jag måste ju hålla med dig. Det är farligt med halvblindhet. Halvblinda mänskor kan vara hur snälla som helst, men de styr så illa... Om det är en finlandssvensk egenhet, det är jag inte så säker på. Jag kan liksom inte se det riktigt...

    SvaraRadera
  4. Ja, det var liksom mest väldigt trevlig och ganska härlig familjär erotik med den finlandssvenske. Dessutom hade jag ju lovat att vara trogen. Och då var jag det.

    SvaraRadera
  5. Mmm. Jag tycker också att det är viktigt att spela med öppna kort...

    SvaraRadera
  6. Ja. Dessutom blir jag helt nervös och orolig av människor som inte säger vad de vill eller tänker. Rakt på sak, men gärna elegant formulerat. Och om man ska skriva till mig, så får jag magknip av allt för många meningar som är oavslutatde och med tre punkter efter ... Eftersom jag är öppen med mina avsikter i den mån jag är medveten om dem så vill jag gärna ha detsamma tillbaka för att leken ska bli rolig.

    SvaraRadera
  7. Oj! Det brukar ju jag göra! Använda mig av dedär tre punkterna ganska ofta. Jag hoppas verkligen att de inte har gett någon magknip. Men du tänker väl på sexuella anspelningar?

    SvaraRadera
  8. Jag tänker på alla omöjliga sätt att använda de där tre punkterna...

    För det blir så många alternativ på vad de kan betyda så att det oftast blir obegripligt för mig som har svårt för att välja:)

    SvaraRadera
  9. Strunta i dem då! :) Om jag vill säga något viktigt, så skriver jag nog ut det.

    Men ibland kan det ju vara roligt att fantisera också...?

    Andra gånger använder jag prickarna för att visa att jag i samma stycke går över till ett lite annat tema, som just här... Men du kan ha rätt i att de kan kännas hotande också, som tex i Vänta bara...! Men så tror jag bara jag har använt dem i min bok...:) Eller också är det bara ett uttryck för en inre uppfattning att ett ämne aldrig blir uttömt, att det alltid finns mera att säga... :D

    SvaraRadera
  10. Ja, man kan ju alltid strunta i dem. Och jag tycker nog när jag läst hur du använder dina ... så är det inte så många valmöjligheter efter. För det är när någon inte för ett resonemang färdigt och jag upplever att jag ändå förväntas förstå vad som menas som gör mig nervös. Allra helst om den andra personen uppför sig som om det är självklart vad den menar.

    Det blev minsan inte förklarat så bra som jag ville, men oron vid de tre punkterna är min, så det är väl jag som ska hantera den.

    SvaraRadera