måndag 28 augusti 2006

Förevändning (56)

an kunde ju ana det. När han såg på Hariberth, så kände han det på sig. Något skulle hända. Något obehagligt, fast han såg så fin ut... Eller kanske just därför? Kanske skulle han börja se det som ett varningstecken, detdär? Är det inte just när det börjar lysa om honom, som faran är som störst? När han får dendär blicken. Då kan väl ingen veta vad som kommer att hända. Inte Hariberth själv heller, skulle han tro.

Men han gjorde ju inget. Det var ju bara en känsla, detdär. En känsla bland många andra. Det var ju så mycket dendär kvällen. Så mycket som rörde på sig. Inte hann han fundera över detdär. Inte skulle det väl ha varit någon nytta med det heller. Vad skulle han ha kunnat göra egentligen? Stiga upp och gå därfrån...? Nej, och i nästa stund hade han ju redan glömt bort alltsammans. Då var han bara tacksam för att Hariberth var där. Det var nog Wiba också, om han inte misstar sig. Båda två talade de ju mest med Hariberth. På det sättet slapp de ju tala med varandra och det blev ändå ett slags samtal.

Det började med en fråga från Wiba. "Vad är det, Hari? Har du bekymmer, när du har blivit så vit i håret?" Han kunde nog förstå att hon undrade. Det vita hade kommit så snabbt. Sist hon såg sonen, hade han kanske ännu varit helt mörk.

Hariberth visste inte vad han skulle svara. Det kunde han se på honom. Han såg ut som om han behövde tänka. Men Wiba kunde inte vänta, stod väl inte ut med det. "Inte är det väl min bror som är så besvärlig?" kastade hon ur sig. "Jag har visst aldrig förstått honom, men ni två brukar ju komma överens..." Nej, hon försökte inte pika honom. Det förstod han då också. Det var bara det att hon måste bara säga något, fylla ut tystnaden, och så kom detdär. Visst gav hon Hariberth en början, men han skyller inte på henne. Om han känner den gossen rätt, skulle han ändå ha fått sagt precis det han ville. Han skulle nog ha kommit på en annan förevändning.

fortsättning följer... läs från början...


Andra bloggar om: , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Precis de färger jag funderar på att måla om mitt sovrum i! Supersnygga färger, men jag blev lite förvirrad:)

    SvaraRadera
  2. Roligt att ni trivs i dethär rummet...! Det är en lysande varm, rentav lite erotisk-sakral färg, det tycker jag nästan att jag känner inom mig... :)

    Fast skälet till att jag ändrade är att Blogger har kommit ut i en ny version, med kategorier och andra roligheter som jag inte kunde stå emot. Men för att kunna komma åt det nya, måste jag ge upp det gamla. (Låter inte det bekant på något sätt...?) Det skall bli möjligt att komma åt koden i Blogger beta också, bara inte ännu. Så vem vet, kanske ändrar jag tillbaka igen...?

    Båda två har ni ju Blogger, så kanske har ni också fått detdär erbjudandet att uppgradera? Det är en blå ruta - på Dashboard, tror jag...

    Så förutom allt annat som jag ändrar på i dessa dagar, kunde jag inte ens hålla fingrarna ifrån mina bloggsidor...! Jag måste ha fått för mycket sol i sommar. Ett ihållande solsting, dethär...

    SvaraRadera
  3. Erotisk-sakral! Jag tror att jag her en del at utveckla inom det erotisk-sakrala, så det kanske är lika bra att jag köper den där färgen och sätter igång i sovrummet:)

    Jag har inte sett något erbjudande, men jag ska kolla. man kan ju behöva förnya sig inför hösten:)

    SvaraRadera
  4. Ja, jag tyckte nog att du hade gjort ett ganska underbart val för sovrummet...! :)

    SvaraRadera