fredag 26 oktober 2012

Högvatten, rönnbär och mossa (bildspel)

Det verkar som att jag alltid gör mina bildspel två gånger. Det första 'för att bli färdig någon gång' och sen ett till, när jag har pustat ut lite, då jag ändrar på sånt som inte var nöjd med i den första versionen, men som jag med alla makter försökte låta bli att märka. Då gäller det liksom bara att försöka få ihop det, det är ansträngning nog. Men nu har jag till exempel förkortat visningstiden för bilderna och också plockat bort några stycken, försökt att få mera liv och rörelse i bildspelet. Till sist kom jag också fram till att musiken var lite fel. Jag hade valt Sibelius' Karelia Intermezzo och det är visserligen känsloladdad musik, men det gick inte att få tempoändringarna att stämma med mina bilder. Det blev bara konstigt. Först sent ikväll hittade jag ett annat stycke, ett som jag tycker mycket bättre fångar upp alla känslor i bilderna - vattnets starka rörelse, de passionerat rödfärgade rönnbären, stenbumlingarna med sina mörka skrymslen, mossa och löv i bjärta färger... ja, så det blev en tango istället, det måste ju nästan bli en tango...!

En instrumental tango, mera vet jag inte. Men jag tycker mig känna igen melodin, kanske är det ett stycke från någon film? Någon som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar