måndag 29 oktober 2012

237 € minst

står det på min Visa-räkning. Minst?

Vilka optimister! tänkte jag. Så skall jag också börja skriva på mina räkningar, om jag nu skulle ha någon att skicka räkningar till.

Antar att ordvalet har att göra med att en del mänskor handlar mycket på kredit och vill kunna betala bort lite på förhand.

Men nog känns det lite osäkert att handla på kredit. När jag kom hem från Malmö, trodde jag att jag hade betalat det mesta kontant, jag ville ju göra det.

Nu kan jag se att det står debit på somliga kvitton, framför allt från matbutiker, medan andra inte ger någon information alls.

Kanske är det så att på vissa ställen kan man bara handla på kredit? Att det kanske blir på kredit varje gång man inte får möjligheten att välja.

Någon som vet hur man håller kollen?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar