fredag 18 juni 2010

Talande granar

Jag tycker ju att dehär granarna verkar vara i samspråk med varandra. Den ena pekar på sig själv och säger: Menar du mig?

Vad som har hänt innan, är jag inte helt säker på. Granen till vänster har nog blivit utpekad, men av vilken anledning? Var det något som gjorde den glad, fick den att känna sig utvald - eller kommer den i nästa stund att säga: Nehej, där tog du fel. Det var inte jag!

Vad är det förresten för granar som ser ut på dethär sättet? Jag tittar alltid lite extra på dem, när jag går förbi... de känns liksom lite retfulla. Får granar spreta hur mycket de vill med sina grenar?

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild du fångat! :) Jag tycker det ser ut som om granen till vänster försiktigt säger: "hej, vill du leka med mig?", medan granen till höger är lite rädd och inte vet riktigt om den ska våga... :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, varför inte? Visst är det fantasieggande träd?

    Det är vid Tritonia, Vasas vetenskapliga bibliotek, de står i rad efter rad och spretar så vanvördigt, som för att motsäga alla teorier! :)

    SvaraRadera