fredag 20 november 2009

Vilken tur!

Det går åt mycket värktabletter här i huset... kanske för mycket.
Ibland blir jag riktigt orolig. Tänk om jag blir beroende av tabletterna? Tänk om de slutar att hälpa?

Men idag hittade jag ändå en fördel, solskensmänska som jag är. Plötsligt hörde jag mig tänka: Vilken tur att jag har både tandvärk och förkylning, på samma gång!

Det låter ju inte klokt, och är det inte heller... men såhär gick mina tankar: Om jag har både tandvärk och förkylning, samtidigt, då måste det ju betyda att jag tar färre tabletter nu än om jag hade haft först det ena och sedan det andra... Eller hur?!

Näej, jag tror inte att jag menade allvar. Jag var nog en smula sarkastisk... mot livet i största allmänhet... men möjligen fanns där också lite äkta glädje och uppspelthet.

För denhär förkylningen verkar inte lika svår som den förra... och jag tror också att tandvärken (efter en utdragen visdomstand, tänk att jag vågade!!) håller på att ge med sig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer: