fredag 9 april 2010

Möjligt och omöjligt

Sådär, ja. Nu har jag utmanat mig själv, försökt göra på ett annat sätt än jag brukar. Lite grann, i alla fall. För så 'långt' har jag ännu inte kommit att jag skulle våga göra en utfästelse, säga att nu vill jag göra något som låter omöjligt, och dessutom dra in media. Något i mig kryper fortfarande ihop, bara jag tänker på det. Jag vet hur det blir... kaotiskt, och jag vill ha ordning och reda! Översyn! Ändå vet jag mycket väl att det är själva föresatsen, att man försöker göra det omöjliga, som får besökarsiffrorna att stiga. Det är spännande, hur skall det gå? Kan de ändå lyckas med sina planer? Hur kommer de att ta det, om de misslyckas? Det är lite som att följa med i ett drama, en TV-serie eller kanske ännu mera som dedär Robinson-programmen? Vinna eller försvinna. Dessutom är det kanske så att vi alla skulle önska att livet vore lite lättare, att undrens tid ännu inte är förbi? Många blir inspirerade, får själva mod att styra in på ett nytt och annorlunda spår. Det intressanta är just det hopplösa i företaget, eller den spänning som det skapar, att själva spänningen kan ändra på de 'normala' spelreglerna, göra så att det omöjliga inte längre är omöjligt, eller i alla fall nästan möjligt. För jag är ganska säker på att även om Carlos och Marlena inte riktigt kan uppfylla sina mål, så har de ändå skapat mycket goda förutsättningar för en lönande verksamhet på nätet. De har ju skapat sig en plats i många mänskors medvetande. Så egentligen är det en vinna-vinna situation... om man bara står ut med spektakel. Jag tycker nog att det är ganska starkt av dem... och inser samtidigt hur rädd jag själv är om mitt anseende. Jag vill visst vara respektabel... hellre än att få resultat? Nej, det är knappast hela sanningen. I alla fall är jag mycket mindre rädd än jag brukade vara. Men vi har ju också min personlighet, min grundnatur... nog sätter den väl också upp ett hinder för vad som är möjligt... eller åtminstone trevligt?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar