lördag 16 december 2006

Quantus tremor...!

Egentligen är jag på ett förfärligt humör. Långt inne i mig finns en härva av arga sårade uppgivna ångestfyllda känslor. Men det tänker jag inte låtsas om. Från och med nu skall jag sluta bry mig om vad jag känner. Japp. It's final. Varför skulle jag slösa bort min tid på det sättet...?

Quantus tremor est futurus,
quando judex est venturus,
cuncta stricte discussurus!

What horror must invade the mind,
when the approaching judge shall find,
and sift the deeds of all mankind.




Ja, just det. Varför skall jag jämt behöva känna så mycket? Jag kan väl låta någon annan göra jobbet. Kali - eller kanske Mozart...?

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Fantastisk video! Fick lust att köpa mig en jättestor plattskärm för att kunna spela upp denna med stor bild och extremt högt ljud därtill! Vilken utrensing av svärtan i själen!

    SvaraRadera
  2. Ja, Bernstein var bra! Stod där och nästan hoppade och hjälpte mig med utrensningen!

    Det går förresten att se dehär videorna i helskärm (på YouTube), men då blir bilden suddig istället...

    SvaraRadera