torsdag 24 maj 2012

Änglar i taket

Igår hittade jag en bakgrund i Blogger som jag tyckte så mycket om. Vet inte vad den föreställer, för mig ser det ut som ett välvt tak av målat glas, men kanske är det bara ett målat kyrkofönster med en cirkel i. Jag hittade den medan jag städade lite på en gammal sajt som jag har, min först konsthistoriska blogg. Ibland försvinner den bild som jag har satt in och det dyker upp en Musse Pigg eller något liknande istället. Men det hör inte hit. Snart fick jag också lust att göra lite mera för sajten, kanske piffa upp den lite, och det var i det sammanhanget som jag fann denhär bakgrunden. Jag kände nog att det sade klick på något sätt. På min sajt finns nämligen massor av bilder från medeltiden och renässansen, ikoner och änglar, kungar och sköna damer, och alla fick de liksom nytt liv i denhär bakgrunden. Färgskalan verkade passa in på väldigt många bilder. Ja, det kändes nästan som om en eller annan ängel flög rakt upp i glastaket...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar