onsdag 14 juli 2010

Bismak av trycksvärta

När jag var ung, ville jag gärna få dagstidningen genom brevluckan. Kaffe och tidning var ett bra sätt att börja dagen. Sedan kom jag på att jag kunde använda tidningsläsandet som en morot. Motionera till bensinstationen, så får du kaffe, dopp och dagstidning.

Men nu har jag börjat tveka, det som står i tidningen kan göra så att kaffet får en otrevlig bismak. Ibland blir jag upprörd, andra gånger rentav rädd. Men tycker alla andra mänskor såhär? Vad skall jag då ta mig till?

Sådana gånger känner jag mig ganska ensam och utanför, som att dethär inte är mitt samhälle.

Jag vet inte riktigt vad jag skall göra åt dethär. Att inte läsa tidningen är lite som att fly. En annan möjlighet kunde vara att blogga om hur jag känner det. Att blogga om det som står i tidningarna skulle faktiskt kunna vara en bra idé.

Den som bloggar är inte utanför, är fortfarande med.

....

Fast nu är det ju för varmt... eller?

2 kommentarer:

  1. Jag är mycket förtjust i min morgontidning- som jag läser EFTER att jag druckit mitt kaffe, ( det hinner bli kallt om jag gör det samtidigt)
    En del dagar är det så spännande med artiklar och recentioner, eller små blänkare- jag får inspiration av det. Det ene ger det andra och leder till det tredje...

    SvaraRadera
  2. Aha... fast jag brukar inte glömma bort mitt kaffe, för det mesta tar det slut sisådär på andra eller tredje sidan. :)

    Jo, dagstidningen berör, det håller jag med om. Ibland blir jag inspirerad, andra gånger kan jag inte låta bli att börja debattera... Lite synd bara att 'mitt' Vasabladet inte länkar till blogginlägg.

    SvaraRadera