torsdag 19 mars 2009

Träd med mage!

pregnant, tree, trunk, belly
Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Hej, en väldigt intressant och konstnärlig bild.Jag har blivit allt mer intresserad av träd som fotoobjekt...Vet inte varför?!! Kanske är det som det framgår i din bild...den mänskliga formen som man tycker sig skönja i trädens konturer...Och det finns någonting i trädens väsen som berättar om människans personlighet och ursprung. Man brukar bl.a säga...gammal som trädet ...och det finns många liknande ordspråk och sägen..Är du kvar på Facebook..?

    SvaraRadera
  2. Hej! Jo, jag har också tagit många trädbilder på sistone. Jag har lite funderat på att göra porträtt av dem, som i denhär bilden... Tänkt att det kan bli spännande att förena natur och mänska, kanske kunna ge en slags ursprunglig styrka åt bilden...?

    Visst är jag på Facebook! Har du gått med nu?

    SvaraRadera
  3. Nu skall du inte fundera mera...du skall absolut fortsätta att göra "trädporträtten"! Jag blev mycket entusiastisk när jag såg ditt fenomenala porträtt! Det liknar inte något jag sett förut..fast det får mig att tänka lite på mina madonnaporträtt som jag gjort...!! Bara för ditt fina porträtts skull skall inte jag heller fundera längre utan gå med i Facebook..fast det har sina risker..!!??

    SvaraRadera
  4. Roligt att du tyckte om just det porträttet, det hör nog till de av mina bilder som jag själv också är ganska så förtjust i. Ja... det är något med färgerna... och kanske uttrycket... som påminner om din madonna.

    Få se vad det blir härnäst... Vill inte tänka på det just nu, för nu är det time out igen. Min influensa har kommit tillbaka tillbaka...!!

    Inte behöver du gå med i Facebook! Tänkte bara att det kunde vara ett bekvämt sätt att ha kontakt på.

    Risker? Nja... man måste ta ställning ganska mycket, bestämmma hur mycket man vill vara med.

    SvaraRadera