torsdag 19 mars 2009

Det är kanske inte lagligt

men jag måste säga att jag blir glad av fildelning.

Det är något vackert med det, tänk bara:

Medan jag laddar ner en fil (torrent), kan något annan ladda upp den. Medan jag får något, ger jag samtidigt bort det.

Tänk om man kunde göra på samma sätt med världssvälten? Medan jag äter, får en annan mänska mat...

Hmm… kanske en del av momsen på livsmedel kunde gå till hungriga mänskor...?

OBS! Dethär är min känsla, inte min bestämda uppfattning! Så jag är inte alls beredd att försvara den. Tänk på det, om ni vill kommentera. Jag vill gärna veta hur ni känner det, men kommer inte att bemöta några argument. Kan inte!!

Titta! Nu har jag börjat brodera... fast utan nål och tråd!

tree, embroidery, drawing, pink

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Det tål att sägas flera gånger:
    FILDELNING ÄR INTE OLAGLIGT!!!

    Må så vara at fildelning av upphovsrättsskyddat material är olagligt, men fildelning i sig är det inte. Än.

    Låt oss alla se till att det inte blir det.

    SvaraRadera
  2. Det är förstås sant att samma teknik används för att ladda ned både skyddat och inte-skyddat material. Jag gjorde ingen skillnad där, är inte säker på att mina känslor gör det heller.

    Tack för din kommentar, bfd.

    SvaraRadera