torsdag 15 januari 2009

Titta inte för djupt i ögonen

- för då kan det gå såhär! Till sist kan man inte längre skilja sig själv från den andra...

Det var lite lustigt. Jag hade bara tänkt rita två ögon från sidan, som framifrån skulle se ut som ett enda öga. Men jag fortsatte och fortsatte, eftersom jag märkte att det gick... Är det konstigt eller möjligen självklart att det går att göra? Jag är inte säker....

Nu skulle det i alla fall gå lätt att ytterligare stilisera bilden (gjort!) .

Det berömda tredje ögat? Är det så man får det? Eller är det kanske en cyklop?

Andra bloggar om: , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. "Nu förstår jag hur Picasso gick tillväga."

    SvaraRadera
  2. Ja... någonstans mitt i, började jag också tänka på Picasso och kubismen. Hur han vände och svängde på ögon och näsor... bl.a.

    Nu kommer jag ihåg något mera, något om att rita framifrån och från sidan på samma gång... Var det så han tänkte, när han började med kubismen?

    För mig började det med ett öga. Jag tänkte att om man drar ett streck genom ett öga, sett framifrån, så blir det som två ögon, sedda i profil, som tittar på varandra... Hmm...

    Hur går det med Spotify, förresten?

    SvaraRadera
  3. Tack,det går nog bra.Jag har skaffat ett konto där men det har varit lite strul med inloggningen så här i början...Det är lätt att använda och musiken kan man lyssna på direkt.Men det går inte att ladda eller spara musik därifrån...men det hade jag inte väntat heller.

    SvaraRadera