måndag 28 januari 2013

Carulcards

Nu har Zazzle-shopen fått en egen hemsida, carulcards. Namnet är en sammanslagning av 'carulmare' och 'postcards' och 'greeting cards' - och i förlängningen kan man kanske också tänka sig affischer som ett slags jättestora kort?

Faktiskt har jag haft en liten butik förut också, för många år sen, och även om det var mycket som var upp och ner under den tiden, så minns jag den mysiga känslan av att ha en egen liten verksamhet. Det är nästan som att ha ett barn att pyssla om.

Man kan också se det som ett hem för mina bilder. Med tiden har det vuxit fram en känsla av att jag behöver stärka den materiella sidan av mitt liv. Kanske får jag inte sälja så mycket, men det är ändå viktigt, för min egen skull, att jag väljer den inriktningen. Så känns det i alla fall just nu.

Jag har också tänkt att andra kan ha nytta av min shop. Vi har väl alla släktingar och vänner som ibland säger 'jag skulle vilja ha en tavla med dendär bilden', men det blir sällan något mer än en vag önskan. Men om bilden redan finns till försäljning, om släktingen eller vännen bara behöver logga in och genomföra köpet, om fotografen inte behöver göra mycket mera än att ta emot en hänvisningsersättning på 15% av försäljningspriset - ja, då skulle kanske flera fotografier bli till tavlor på väggarna? 

Man skulle t.ex. också kunna göra en samling nya fina vykort från Vasa, jag har hört att det finns väldigt lite till försäljning.

Mitt första samarbete är med min gode vän Per-Henrik Wiik. Nu finns det en affisch till försäljning med dethär praktfulla vinterträdet.

2 kommentarer:

  1. Det händer mycket nytt med din blogg ser jag - du har valt en ny väg.
    Men å vilket spännande "vinterträd" -den bilden skapar känslor - som om det finns en berättelse gömd bland grenarna. En saga, ett äventyr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, inte så radikalt!:) Kanske mera som att välja flera parallella vägar?

      Vi får fråga Per-Henrik om det. Nattbelysningen kan i alla fall ge spännande resultat.

      Radera