onsdag 9 november 2011

Vad jag publicerar!

Kanske blir det hundra inlägg i november?!

Men det beror på att jag övar mig. Jag vill kunna publicera lika snabbt på Blogger som på Facebook eller Google+. 

Jag vill inte ha någon hög tröskel för att säga något. 

Visste inte att Google Reader kunde vara ett så användbart verktyg för att snabbt sända iväg sina tankar!

Vill ni veta hur?

1) Man totar ihop sitt inlägg på Google+. Det går fort och blir bra mycket snyggare än på facebook.

2) När man publicerar till Google+, far det också iväg till Facebook. Det beror på att man har installerat en app som heter Publish Sync for Google+ and Facebook.

3) Man går till Google Reader och väljer Skicka till Blogger. Många inlägg blir så bra att man nästan inte behöver ändra på något alls.

Tänk, detta har jag inte fattat förrän nu!

Egentligen har jag inte alls förstått vad man skall ha RSS-flöden till. Det är ju mycket trevligare att läsa bloggar än standardiserade RSS-flöden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar