lördag 1 januari 2011

Nyårsdagen blir kort

jag vaknade först vid halv tre. Hade tagit ett par Atarax, de får mig att sova tungt.

Fast kanske det var värt det, jag har känt mig så spänd efter olyckan. Funderar också på om jag var för snabb med att ta på mig ansvaret, hela ansvaret... om det kanske rentav är typiskt för mig. Om jag kanske inte är så bra på att se till mina egna intressen.

Önskar att jag inte behövde vara så medveten om... eller kanske känslig för... vad andra mänskor tänker och känner.

Men det är nog bara sådan jag är, det verkar inte gå att ändra på. När jag var ung hade jag många föresatser, nu skall jag inte längre vara på det ena eller andra sättet. Men åren har gjort mig mera tveksam, denhär känsligheten... eller mottagligheten... verkar sitta för djupt.

Inte ens såhär på nyårsdagen kan jag riktigt tro på förändringar.

Vad dyster jag låter... men det får vara så. Jag tycker ganska illa om glättighet, särskilt hos mig själv. När jag försöker anslå en ton som inte motsvarar mina inre känslor.

Det är skönt att vara sur. Vilsamt.

4 kommentarer:

  1. Gott att du fick sova om du behövde det. Vila är också viktigt. MAn är som man är, men blir förhoppningsvis bättre och bättre på att leva med/i sig. Tänker jag.

    God fortsättning på hela livet och på 2011

    SvaraRadera
  2. Jo, så är det nog. Det är bara att försöka tycka om den person som man har råkat bli, försöka förstå den, vara som en god vän, kanske.

    Lite som du försöker förstå dina hästar, kanske? God fortsättning till dig också... med hästarna, skolan, familjen, allt!

    SvaraRadera
  3. Det där att man är som man är fastän man skulle vilja vara på ett annat sätt det känner jag igen hos mig själv. Försöker sluta med det, men det är ju också svårt, det där med försökandet är ju också en del av mig numera... ;-)

    Som du skriver vi får vara där och vilka vi är i stunden.

    God fortsättning på det nya året carulmare!

    SvaraRadera
  4. Qi: Jo, det är klart att jag också försöker, fast kanske ändå inte som förr i världen.

    Min bästa metod är antagligen att arbeta(avleda) och sedan se till att jag sover länge och djupt...

    God fortsättning till dig också!

    SvaraRadera