måndag 5 november 2012

Ett foto som jag först tänkte radera

jag gör ju mycket sånt nuförtiden. Men så hände något, kanske hittade jag tillbaka till den känsla som hade fått mig att vilja ta bilden? 

Men jag behövde hjälp för att göra det. Bläddrade bland Lightrooms förinställningar och hittade något som kallas Kreativ färg - Bleach Bypass och testade. Bilden blev blekare, som namnet antyder,  och kyligt blåaktig. Det gjorde en stor skillnad.

Nu använde jag inte den förinställningen, men det var den som fick mig att börja söka på nätet - presets lightroom winter frost...??

Oj, vad jag hittade mycket intressant! Kanske inte precis det som jag hade sökt efter, det fanns ingen förinställning för frost(!), men mycket annat användbart. Effekter som jag ofta har försökt att göra själv... och ibland har jag väl lyckats också, men då har jag arbetat i Photoshop och dessutom haft en riktigt turdag...!

Känner mig ödmjuk inför dem som har gjort alla dessa förinställningar...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar