lördag 20 augusti 2011

Hur man står ut

En otroligt vacker dag här i Sideby, så vacker att man kan bli lite nervös.

Spegelblankt hav och inte ett moln på himlen, tjugoen grader varmt. Så vackert att man liksom inte får missa något.

Jag tittade och tittade, för det mesta genom mitt nya makroobjektiv. Vid ett tillfälle gick jag in och hämtade knäskydden som jag har när jag åker rullskridskor. Makrofotografering tar ganska mycket på knäna, har jag märkt.

Hur skall jag stå ut?
tänkte jag vid tvåtiden. Skall jag sitta här hela dagen och bara tänka på hur vackert det är?

Men jag kunde bara inte gå in och sätta mig vid datorn.

Till slut fick jag en idé. Jag kunde släpa bort lite ris, jag hade ju lovat att göra det - och om jag gjorde det just nu, denhär varma dagen, då skulle jag antagligen bli så svettig att jag skulle våga mig ner i vattnet.

Planen lyckades, det blev en simtur!

Jag simmade ett bra tag, låg på rygg också och sparkade så att vattnet skvätte högt upp mot den klarblå himlen. Det såg tjusigt ut, tänk om jag hade kunnat visa en bild på det också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar